مرحوم سید گل آقا علوی

بسم الله الرحمن الرحیم
نوزدهمین سالیاد ارتحال فرمانده مومن، شجاع و نترس، مرحوم سید گل‌آقا علوی سنگلاخی گرامی باد!
مرحوم علوی یکی از قهرمانان سنگرهای جهاد در ولایت‌های میدان و کابل، مجاهد ایثارگر و فداکاری که با تمام اعضای خانواده‌اش در جهاد سهم فعال داشت و شب و روز خانواده ایشان برای پخت‌وپز نان و غذا برای مجاهدین زحمات طاقت فرسا را متحمل شدند.
مرحوم علوی فرمانده نظامی پایگاه 16 سیدالشهدا، بود و او درجهاد از جان و مال خود گذشت، به تعبیر شهید مشتاق در جنگ 22 روزه سنگلاخ، یگانه امید مجاهدین سید گل آقا علوی و دیگر فرماندهان بی ادعای آن دره بودند، تنها از اعضای خانواده‌ی مرحوم علوی در بمباران قشون سرخ شوروی 9 نفر به شهادت رسید و سرانجام مرحوم علوی در زمان به عهده داشتن ریاست زراعت ولایت میدان وردک در 22 حوت 1382 خورشیدی بعمر 45 سالگی درگذشت.
هرچند عهده تلاش دارند تا زحمات این فرمانده نامدار جهاد را مصادره و تحریف نمایند، اما برای مردم سنگلاخ و دره میدان خدمات این سید بزگوار هویداست . مبارز دلیر جهاد مرحوم سید گل آقا (علوی) بزرگ ، که عمر پر بهایش راصرف جهاد ومجاهدت هاکرد ولحظه ای از خدمت به مردمش دریغ نورزید او از سردمداران جهاد سنگلاخ بود وتا آخرین لحظه خدمات شایانی برای مردمش انجام دادو سرانجام در بیست دوم حوت سال 1382به معبود خویش پیوست.
روحش شاد و یادش گرامی باد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی مطالب

آخرین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید