پروژه خاتم الانبیاء

پروژه خاتم الانبیا، زمینی است به مساحت هشتادوشش هزار متر مربع؛ یعنی چهل و سه جریب که توسط شخص مرحوم آیت الله فاضل (ره) از رئیس جمهور وقت، مرحوم استاد ربانی جهت اعمار مصلی، حوزه علمیه، شفاخانه، یتیم خانه و سایر نهادهای عام المنفعه با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری اخذ گردیده است. قباله شرعی آن به اسم شخص آیت الله فاضل است. در استعلامی که بعداً از مرحوم ربانی صورت گرفته است، از وی پرسیده شده که آیا این زمین را به حزب وحدت داده است یا به شخص آیت الله فاضل به عنوان عالم دینی؟ مرحوم ربانی در جواب به صراحت نوشته است که این زمین به شخص آیت الله فاضل داده شده ک ربطی به حزب وحدت ندارد.
در زمان حیات مرحوم آیت الله فاضل، بخشی از آن زمین حدود بیست جریب برای ایجاد مصلی در نظر گرفته شده و تهداب گذاری می شود. نام آن را “مصلی خاتم الانبیا” می گذارد. چندی بعد عده ای با استفاده از زور تابلوی “مصلی خاتم الانبیا”را پایین میاورند و بجای آن تابلوی “مصلی مزاری” را نصب می کنند که در نوع خود توهین به رسول اعظم صلی الله علیه و آله است.
چند سال پيش جناب سرور دانش با استفاده از منصب حکومتی معاونت دوم ریاست جمهوری و با هزینه دو میلیون دالر از اموال حکومتی، بدون مشورت و جلب رضایت متولی اصلی و ورثه مرحوم آیت الله فاضل و با استفاده از زور به طور غاصبانه و بدون در نظر داشت نام و عنوان اصلی آن که مزین به نام مبارک مصلی خاتم الانبیا می باشد، اقدام به ساخت مصلی تحت نام مزاری می کند! موضوع مخالفت با نام مزاری نیست، بلکه تغییر نام پیامبر اسلام و ترجیح بلامرجح است!
نخست آن که این کار تصرف در مال دیگری بدون اذن صاحب آن است و حرام شرعی می باشد.
دوم، تغییر نام مصلی از نام مبارک خاتم الانبیا به نام مزاری یک اهانت اشکار به خاتم پیامبران است. این کار نیز بدون اذن متولی اصلی شده بوده و باز با مشکل از نظر شرع مقدس مواجه است.
سوم ساختن مسجد در زمین غصبی، علاوه بر این که یک بدعت آشکار است، نماز خواندن در چنین مسجدی به اجماع فقهای شیعه و سنی باطل و معصیت محسوب می شود. جناب دانش که خود نیز ملا و تحصیل کرده حوزه علمیه است، چگونه می تواند این عمل خود را توجیه کند!
بر مؤمنین و متدیینین کشور است که بدون دخالت قومیت، حزب و جناح در مسئله، مسؤلیت شرعی و دینی خود را در نظر گرفته و از یک بدعت و زورگویی آشکار حمایت نکنند و تحت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی مطالب

آخرین مطالب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید